Kompleksowa obsługa środowiska biurowego

Efektywna obsługa środowiska biurowego przekłada się na wydajność, efektywność oraz koszty. Kompletna oferta Betacom w tym zakresie to rozbudowany zbiór połączonych ze sobą usług z zakresu wsparcia użytkownika końcowego oraz usług zarządzania i utrzymania rozwiązań informatycznych.

Wyzwania

  • Jak wystandaryzować usługi i zapewnić wysoki poziom satysfakcji użytkowników?
  • Jak w trybie ciągłym modernizować i podnosić jakość usług?
  • Czy można na bieżąco dopasowywać pojemności usług do aktualnego zapotrzebowania?
  • Jak dopasować model rozliczeniowy do indywidualnych potrzeb organizacji a jednocześnie rozliczać koszty usługi na jednostki biznesowe?
  • Jak zagwarantować dostępność specjalistów i ekspertów z obszaru IT?
  • Jak zagwarantować odpowiednie i stałe, wysokie poziomy usług?

Odpowiedzi

  • Kompleksowe usługi Help-Desk, Grupy Wsparcia II Poziomu oraz Serwis On-site z dostępnym wsparciem rezydenta w zdefiniowanych lokalizacjach klienta.
  • Usługi świadczone w oparciu o umowę SLA i doskonalone w trybie ciągłym.
  • Stałe pomiary i monitorowanie na bieżąco stopnia satysfakcji użytkowników.
  • Usługi zarządzania obejmują typowe back-office’owe rozwiązania informatyczne, jak również zarządzanie zdefiniowanymi obszarami informatycznego środowiska klienta w tym wybranymi procesami ITIL. Osobną grupą usług są usługi IMACD oraz usługa udostępniania stacji roboczych.
  • Gwarantowane czasy reakcji i realizacji zgłoszeń oraz raporty o poziomie świadczonych usług i zmianach.
  • Różne modele rozliczeniowe oparte na ilości obsługiwanych zgłoszeń lub ryczałtowej cenie za pojedyncze stanowisko pracy.

Rozwiązanie

Usługi Help-Desk, wsparcia użytkownika końcowego i serwisu on-site

Wsparcie użytkowników końcowych w zakresie organizacji Help-Desk – rejestracji i klasyfikacji zgłoszeń w systemie, obsługi zgłoszeń, bezpośredniej obsługi wybranych typów zgłoszeń, przekierowania i monitorowania realizacji zgłoszeń przez inne grupy wsparcia po stronie Betacom lub po stronie klienta oraz dostawców zewnętrznych. Wsparcie użytkowników może być świadczone w miejscu pracy użytkownika.

Usługa zarządzania procesami ITIL

Usługa polega na dostosowaniu wybranych wzorcowych procesów ITIL Betacom do środowiska klienta, a następnie na wdrożeniu tych procesów wraz z procedurami operacyjnymi w środowisku klienta i zarządzaniu tymi procesami przez Betacom. Usługa świadczona jest zgodnie z najlepszymi praktykami określonymi w metodykach ITIL oraz Prince2.

Zarządzanie usługą katalogową, pocztą elektroniczną i środowiskiem współpracy

Zarządzanie i monitorowanie środowiskiem usług katalogowych, środowiskiem Exchange Server i Exchange Online, a także środowiskami MS Teams, Zoom, Google Meet. Usługi obejmują poprawność działania elementów systemów oraz ich wydajność, a także konfigurację środowiska i aktualizację komponentów wynikającą z poprawek bezpieczeństwa i wykorzystania nowych funkcjonalności.

Usługa zarządzenia repozytorium danych, intranetem i aplikacją Web (WordPress)

Zarządzanie i monitorowanie zdefiniowanych środowisk repozytoriów danych: File Server, Sharepoint, One Drive, a także intranetem i aplikacją webową. Usługa obejmuje monitorowanie poprawności działania elementów systemu, ich wydajności oraz powiązanych systemów. Usługa obejmuje tworzenie nowych witryn z szablonu, zarządzanie uprawnieniami, aktualizację komponentów wynikającą z poprawek bezpieczeństwa i wykorzystania nowych funkcjonalności.

Usługa zarządzania konfiguracją (CMDB), licencjami i oprogramowaniem

Prowadzenie ewidencji elementów konfiguracji (CI) środowiska IT klienta oraz zapewnienie nieprzerwanej możliwości użytkowania oprogramowania zakupionego przez klienta, z zachowaniem warunków licencyjnych definiowanych przez producenta oprogramowania. Usługa świadczona w oparciu o system ewidencyjny do zarządzania elementami konfiguracji (CI) środowiska IT klienta lub z wykorzystaniem systemu Betacom. W zakresie licencji i oprogramowania obejmuje przejęcie odpowiedzialności przez Betacom w zakresie nadzoru nad administracją umowami licencyjnymi, a także kontraktami wsparcia dla oprogramowania używanego przez Zamawiającego.

Usługa zarządzania stacjami roboczymi i urządzeniami biurowymi

Zarządzanie stacjami roboczymi oraz urządzeniami biurowymi, ich obrazami wykorzystującymi systemy operacyjne MS Windows, a także zaawansowane usługi IMACD w tym instalacji, migracji, przemieszczania, reinstalacji, modernizacji i przeprowadzek w inne miejsce przy zachowaniu dostępności infrastruktury online. Rozwinięciem usługi może być udostępnienie stacji roboczych przez Betacom wraz ze zdefiniowanym pakietem funkcjonalności, serwisem producenta i Betacom.

Usługa zarządzania umowami serwisowymi (Managed Maintanance)

Przejęcie przez Betacom od klienta zadań związanych z zarządzaniem umowami serwisowymi i utrzymaniowymi z dostawcami zewnętrznymi. Efektem jest umożliwienie bardziej wydajnego kontrolowania i rozliczania umów, jak również usprawnienia i ujednolicenia procesów dostarczania zdefiniowanych usług dla klienta, w ramach których udział biorą różni dostawcy.

Doświadczenie

Usługi świadczone są w oparciu o metodologię ITIL. W trakcie fazy transformacji nasze wzorcowe procesy i procedury dostosowywane są do specyficznych wymagań klienta.

Za dostarczanie usług odpowiada organizacja serwisowa, w skład której wchodzi:
– organizacja Service Desk obejmująca: Help-Desk, Serwis On-Site oraz Grupy Wsparcia II poziomu;
– zespoły utrzymania i administracji zasobami IT;
– zespół projektowy odpowiedzialny za przygotowanie i wdrożenie usług projektowych;
– zespół zarządzania projektem, który odpowiada również za obszar raportowania.

Doświadczenie

Atmoterm S.A. projektuje i wdraża optymalne rozwiązania dla gospodarki i środowiska.
Głównym wyzwaniem klienta była efektywna komunikacja i współpraca w erze cyfrowej oraz w warunkach pandemii.
Rozwiązaniem okazał się kompletny pakiet usług cloud dla nowoczesnych organizacji. 

Zobacz pełne Case study pokazujące wyzwania, rozwiązanie i korzyści.

Case study – Atmoterm S.A. – Usługi Microsoft 365

Zobacz także

Hybrydowa Infrastruktura IT

Optymalne środowisko w modelu usługowym ze wsparciem technicznym i biznesowym na najwyższym poziomie

>

Usługi dla chmury publicznej

Bezpieczeństwo, dostępność i ciągłość działania biznesu dzięki dobrze zaplanowanej migracji w modelu agile

>

Managed Services

Najszybszy i najprostszy sposób na bezpieczne i dostępne środowisko IT z gwarantowanymi poziomami usług

>

Outsourcing Wydruków

Proste, wydajne i ekonomiczne drukowanie dla klientów korporacyjnych, dla których kluczowe jest bezpieczeństwo i ciągłość działania systemów

>