Managed Services

Obsługa i utrzymanie współczesnego środowiska informatycznego to dla wielu organizacji poważne wyzwanie. Powierz odpowiedzialność za swoje IT ekspertom, którzy zapewnią wysoki poziom bezpieczeństwa i dostępności, zgodnie ze zdefiniowanymi w kontrakcie warunkami.

Wyzwania

  • Jak zapewnić sobie możliwość koncentracji na rozwoju własnej, podstawowej działalności biznesowej?
  • Czy wybierając usługi świadczone przez zewnętrzną firmę można liczyć na najwyższy poziom wsparcia technicznego i biznesowego?
  • Jak zapewnić sobie dostęp do wiedzy i doświadczenia wysokiej klasy specjalistów oraz ekspertów dziedzinowych?
  • Jak zapewnić sobie dostęp do najnowszych technologii i narzędzi a zarazem usprawnić procesy migracji do chmury publicznej?
  • Czy i jak można zagwarantować sobie świadczenie usług na odpowiednim do potrzeb biznesowych poziomie?

Odpowiedzi

  • Usługi Zarządzania (Managed Services) polegają na przejęciu odpowiedzialności za utrzymanie środowiska informatycznego przez profesjonalną organizację IT
  • Umowy SLA gwarantują optymalną z biznesowego punktu widzenia a zarazem stałą, wysoką jakość usług.
  • Usługi obejmują w szczególności monitorowanie zdarzeń, administrację, zarządzanie incydentami, problemami oraz pojemnością, wykonywanie kopii bezpieczeństwa i raportowanie.
  • Usługi Managed Services mają zastosowanie do każdego typu środowiska – zasobów klienta w jego własnych ośrodkach, jak również kolokowanych oraz dzierżawionych platform w ramach usług chmury publicznej.
  • Czasy reakcji oraz czasy realizacji dla obsługiwanych incydentów są gwarantowane podobnie jak dostępności dla usług świadczonych na platformie Betacom.

Rozwiązanie

Usługa monitoringu IT

Usługa polegająca na monitoringu wybranych komponentów infrastruktury i usług. Zakres usługi jest za każdym razem definiowany i ustalany z klientem. Usługa obejmuje instalację i konfigurację, utrzymanie, monitoring oraz zarządzanie incydentami, problemami oraz pojemnością.

Usługa zarządzania systemami operacyjnymi i bazami danych

Zarządzanie i monitorowanie serwerowych systemów operacyjnych, a także zarządzanie bazami danych. W ramach usługi monitorowana jest poprawność ich działania oraz wydajność. Usługa obejmuje aktualizację komponentów wynikającą z poprawek bezpieczeństwa i wykorzystania nowych funkcjonalności, nadawanie/odbieranie uprawnień, konfigurację dodatkowych usług.

Usługa zarządzania platformą usług technicznych

Usługa obejmuje konfigurację, zarządzanie, utrzymanie i monitoring usług sieciowych pracujących w infrastrukturze klienta, w tym m.in. serwera terminali, Directory Services, Network Storage, Failover Clustering, NFS, FTP/TFTP/SCP, SSH, DNS, DHCP, NPS (RADIUS).

Usługa ochrony danych

Kompleksowe zabezpieczenie danych w spoczynku bazujące na tworzeniu kopii zapasowych (backup) danych i/lub wirtualnych maszyn. Usługa jest realizowana w oparciu o urządzenia Betacom podłączone do sieci SAN: pamięci taśmowe oraz pamięci dyskowe. Kopie zapasowe tworzone są zgodnie z ustalonym harmonogramem kopii. Dane w ruchu zabezpieczane są przy wykorzystaniu urządzeń bezpieczeństwa np. firewall, sondy IPS, routerów, koncentratorów VPN.

Usługa zarządzania ochroną antywirusową

Usługa zabezpiecza serwery i stacje robocze przed atakami złośliwego oprogramowania. Bazuje ona na systemie składającym się z centralnej konsoli zarządzającej oraz aplikacji klienckich zainstalowanych na zabezpieczanych serwerach oraz stacjach roboczych. Usługa zapewnia właściwą i nieprzerwana pracę systemu ochrony antywirusowej w celu wykrywania i likwidacji zagrożeń.

Usługa zarządzania siecią LAN i WAN

Zarządzanie urządzeniami wchodzącymi w skład sieci LAN i WAN, ich konfigurację, aktualizację oprogramowania i monitorowanie pracy. Obejmuje w przypadku LAN utrzymanie przełączników, kontrolerów WIFI oraz punktów dostępowych WIFI, a w przypadku WAN – utrzymanie urządzeń końcowych (router/firewall), łącz dedykowanych, łączy internetowych oraz całej architektury sieci. Usługi realizowane są w zgodzie z najlepszymi praktykami w zakresie bezpieczeństwa oraz w oparciu o wytyczne określone w polityce bezpieczeństwa klienta.

Usługa zarządzania połączeniem środowisk hybrydowych – w tym multicloud

Usługa zapewnia właściwą współpracę środowisk lokalnych i chmurowych. Obejmuje monitorowanie środowiska sieciowego i infrastruktury oraz zarządzanie tożsamością (uwierzytelnianie, przepływ informacji o użytkownikach), połączeniami sieciowymi (VPN, dedykowane połączenia), replikacją danych w zakresie backupu.

Doświadczenie

Usługi świadczone są w oparciu o metodologię ITIL. W trakcie fazy transformacji nasze wzorcowe procesy i procedury dostosowywane są do specyficznych wymagań klienta.

Za dostarczanie usług odpowiada organizacja serwisowa, w skład której wchodzi:
– organizacja Service Desk obejmująca: Help-Desk, Serwis On-Site oraz Grupy Wsparcia II poziomu;
– zespoły utrzymania i administracji zasobami IT;
– zespół projektowy odpowiedzialny za przygotowanie i wdrożenie usług projektowych;
– zespół zarządzania projektem, który odpowiada również za obszar raportowania.

Zobacz także

Hybrydowa Infrastruktura IT

Optymalne środowisko w modelu usługowym ze wsparciem technicznym i biznesowym na najwyższym poziomie

>

Usługi dla chmury publicznej

Bezpieczeństwo, dostępność i ciągłość działania biznesu dzięki dobrze zaplanowanej migracji w modelu agile

>

Kompleksowa obsługa środowiska biurowego

Wystandaryzowane, profesjonalne wsparcie użytkownika i utrzymanie rozwiązań IT z gwarancją jakości usług i dostępności specjalistów

>

Outsourcing Wydruków

Proste, wydajne i ekonomiczne drukowanie dla klientów korporacyjnych, dla których kluczowe jest bezpieczeństwo i ciągłość działania systemów

>