Usługi dla chmury publicznej

Wykorzystanie zasobów dostawców chmury publicznej to wyzwanie. Już sama migracja aktualnego środowiska IT do chmury nie jest prosta. Usługi Betacom dla chmury publicznej ułatwiają procesu adopcji oraz optymalne wykorzystania rozwiązań cloudowych.

Wyzwania

  • Jak wiarygodnie ocenić możliwości adopcji chmury przez przedsiębiorstwo?
  • Jak zaplanować i przeprowadzić migrację w modelu agile, czyli zapewniając stałą optymalizację?
  • Czy możliwe jest zapewnienie sobie spersonalizowanego podejścia do potrzeb i wymagań biznesowych oraz technicznych?
  • Jak kontrolować bezpieczeństwo w zakresie wykorzystania zasobów chmurowych?
  • Jak zapewnić sobie najwyższy poziom wsparcia technicznego i biznesowego oraz zagwarantować wysoką jakość usług?
  • Jak optymalizować wykorzystanie zasobów największych dostawców chmury publicznej?

Odpowiedzi

  • Wsparcie procesu adopcji i migracji do chmury publicznej przez ekspertów poprzedzone oceną możliwości.
  • Dopasowane usługi od względem wymaganego poziomu bezpieczeństwa, dostępności i niezakłóconej ciągłości usług.
  • Kompleksowe zarządzanie usługami chmury publicznej, w tym bezpieczeństwem.
  • Gwarantowane czasy reakcji oraz czasy realizacji dla obsługiwanych incydentów a także raporty o realizacji planu migracji, poziomie świadczonych usług, incydentach i o wykorzystaniu zasobów chmurowych.
  • Stała analiza stopnia wykorzystania zarezerwowanych zasobów chmurowych w celu przedstawiania rekomendacji i implementacji zmian.

Rozwiązanie

Usługa środowiska Data Center (Kolokacja)

Kolokacja platform IT klientów w profesjonalnym środowisku Data Center Betacom. Gwarancja fizycznego bezpieczeństwo kolokowanych platform oraz stałych parametrów technicznych środowiska w zakresie zasilania energetycznego, instalacji elektrycznych, klimatyzacji i wentylacji, infrastruktury telekomunikacyjnej oraz bezpieczeństwa budynku, jak usługi monitorowania, utrzymania i reagowania na Incydenty.

Wsparcie procesu adopcji i migracji do chmury publicznej

Usługa skupia się na ocenie zdolności do adopcji rozwiązań chmurowych przez klienta. Obejmuje ponadto zaprojektowanie optymalnej architektury hybrydowej, wybór dostawcy lub dostawców chmury publicznej, opracowanie planu migracji, przeprowadzenie migracji do chmury zgodnie z planem migracji, stały monitoring i optymalizację planu migracji.

Zarządzanie usługami chmury publicznej

Zarządzanie usługami chmury publicznej w zakresie rozwiązań typu: infrastruktura jako usługa (IaaS), platforma jako usługa (PaaS), oprogramowanie jako usługa (SaaS). Zakres usługi obejmuje instalację i konfigurację, utrzymanie, monitorowanie zasobów, testy zabezpieczeń, zarządzanie ACL Firewall, backup / recovery, testy backupów a także zarządzanie incydentami, problemami oraz pojemnością.

Usługa zarządzania bezpieczeństwem chmury publicznej

Monitorowanie i zarządzania bezpieczeństwem dostępu oraz składowania danych w chmurze publicznej. Usługa jest wykonywana z pomocą dostępnych narzędzi wchodzących w skład usług i produktów chmury publicznej, w tym m.in. Azure Security Center, Azure Active Directory czy Azure Sentinel w zakresie bezpieczeństwa; NSG, Azure Virtual Network, VPN Gateway w zakresie sieci; Azure encryption i Key Vault w zakresie ochrony danych.

Usługa optymalizacji wykorzystania zasobów chmury publicznej

Optymalizacja wykorzystania zasobów chmurowych polega na ciągłym monitorowaniu i raportowaniu stopnia ich wykorzystania i dzięki temu dostarczaniu rekomendacji w zakresie działań optymalizacyjnych. Rozszerzony zakres usługi obejmuje czynności związane z aktywnym włączaniem zasobów cloudowych i wyłączaniem zasobów niewykorzystywanych.

Usługa Cloud Governance (Nowy ład chmurowy)

Zaawansowane zarządzanie chmurą opierające się na trzech, powiązanych wzajemnie filarach: ocenie ryzyka biznesowego obejmującej identyfikację i zrozumienie zagrożeń; określeniu zasad i zgodności obejmującej przełożenie ryzyka biznesowego na wymagania; procesach dotyczących przestrzegania i monitorowania zasad oraz zgodności.

Doświadczenie

Usługi świadczone są w oparciu o metodologię ITIL. W trakcie fazy transformacji nasze wzorcowe procesy i procedury dostosowywane są do specyficznych wymagań klienta.

Za dostarczanie usług odpowiada organizacja serwisowa, w skład której wchodzi:
– organizacja Service Desk obejmująca: Help-Desk, Serwis On-Site oraz Grupy Wsparcia II poziomu;
– zespoły utrzymania i administracji zasobami IT;
– zespół projektowy odpowiedzialny za przygotowanie i wdrożenie usług projektowych;
– zespół zarządzania projektem, który odpowiada również za obszar raportowania.

Zobacz także

Hybrydowa Infrastruktura IT

Optymalne środowisko w modelu usługowym ze wsparciem technicznym i biznesowym na najwyższym poziomie

>

Managed Services

Najszybszy i najprostszy sposób na bezpieczne i dostępne środowisko IT z gwarantowanymi poziomami usług

>

Kompleksowa obsługa środowiska biurowego

Wystandaryzowane, profesjonalne wsparcie użytkownika i utrzymanie rozwiązań IT z gwarancją jakości usług i dostępności specjalistów

>

Outsourcing Wydruków

Proste, wydajne i ekonomiczne drukowanie dla klientów korporacyjnych, dla których kluczowe jest bezpieczeństwo i ciągłość działania systemów

>